Toelichting

Id-0ea7c0b2-9a8b-ea11-a2e8-00155d641200


Eigenschappen

Label (nl)Toelichting
Toelichting (nl)

Hoi Bert,

Klopt, we hebben inderdaad een lijstje van punten welke we nog aan willen leveren. Het gaat hier specifiek om:

  1. Aangepaste (hogere) partiele factoren op vermoeiingssterkte t.o.v. de 1993-1-9, vooruitlopend op de nieuwe Eurocode (Frank zal hier een tabel voor mailen)
  2. Een eis voor het ontwerpen van boven rijdekniveau gelegen delen van de hoofddraagconstructie voor brand. Het bouwbesluit zegt dat dit niet hoeft, maar wij willen het in bepaalde mate toch doen (Ik zal hier een concept tekst voor leveren)
  3. Een verlaagde combinatiefactor op F*w (0,9 of 0,8 i.p.v. 1,0). Hiervoor loopt nog een onderzoekje met TNO, maar dit is pas rond Augustus gereed. Ik weet dus niet of dit op tijd komt voor de definitieve versie van de ROK 2.0.
  4. Het voorschrijven van een CsCd van 0,85 voor bruggen met een overspanning langer dan …m (waarde moeten we nog over nadenken).
  5. Mogelijk nog nadere eisen die we stellen aan de nautische analyse die moet plaatsvinden voor het bepalen van de maximale aanvaarhoek van pijlers, op basis van de analyse die hiervoor uitgevoerd is voor de nieuwe A27 bruggen (Ik zal hier een concept tekst voor leveren)
  6. Het screenen van FiB bulletin 89 voor aanvullende eisen op de 1993-1-11 (Frank gaat hier nog naar kijken)

Wanneer de concept ROK2.0 gereed is willen we deze sowieso nog een keer geheel doorlezen voor tekstuele verbeteringen in de bestaande teksten. Wanneer denk jij dat dit ongeveer zal zijn?

@Arjan: kun jij aangeven hoe ver jullie zijn met het analyseren van de nieuwe 1090-2 voor nieuwe ROK eisen?

@Rik: kun jij aangeven of jij nog punten i.r.t. de VOBB ziet die je in de ROK wilt hebben?

Mvg,

Sjoerd

Relaties

VertrekpuntRelatieEindpunten
ToelichtingBreder

Afgeleide relaties

VertrekpuntRelatieEindpunt





Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 10 jun 2021 om 11:08.