Id-01f13809-bde5-e911-a2e0-00155d641201: verschil tussen versies

Id-01f13809-bde5-e911-a2e0-00155d641201
 
Regel 18: Regel 18:
 
|Eiscodering=A2.4.2 (3)
 
|Eiscodering=A2.4.2 (3)
 
|Sortering=70
 
|Sortering=70
 +
|Status=Actueel
 
}}
 
}}

Huidige versie van 17 aug 2021 om 08:58

A2.4.2 (3)-NEN-EN 1990
ROK(13 C)



Eistekst

Toetsing aan het profiel van vrije ruimte van de onderdoorgaande rijbaan of vaarweg moet worden uitgevoerd uitgaande van de frequente waarde van de verkeersbelasting. Windbelasting en thermische belastingen hoeven voor die toets niet te worden beschouwd. Eventuele tijdsafhankelijke vervormingen (beton) moeten in rekening worden gebracht.

Bij betonnen bruggen voor wegverkeer moet in verband met het voorkomen van trillingshinder de elastische doorbuiging ten gevolg van de frequente waarde van de verkeersbelasting voldoen aan:

Uel ≤ L / 1000 voor L ≤ 3 m
Uel ≤ L / 300 voor L > 10 m

Voor een overspanning van 3 m < L ≤ 10 m moet rechtlijnig worden geïnterpoleerd tussen beide eisen.

Toelichting

Voor trillingseisen bij voetgangersbruggen geldt NEN-EN 1990, A.2.4.3.

Afbeeldingen




Extra informatie


Links

Paragraaf ROKNEN-EN 1990
Brondocument
Eurocode: Grondslagen van het constructief ontwerp
Referentiedocumenten  
Nationale bijlage bij NEN-EN 1990
Objecttype
Brug
Aspect
Beschikbaarheid
Thema
Civiel
Periode
Ontwerpfase


Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 17 aug 2021 om 08:58.