Id-04fda747-3f15-47fd-a4de-0de61a456754: verschil tussen versies
Id-04fda747-3f15-47fd-a4de-0de61a456754 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{#element: |Elementtype=Systeemeis |Label (nl)=7.4.1-NEN-EN 1992-1-1 |Definitie (nl)=Verondersteld mag worden dat constructies met geprefabriceerde liggers voldoen...') |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 8: | Regel 8: | ||
|Periode=Id-e1b209d8-b0e3-ea11-a2ec-00155d641201 | |Periode=Id-e1b209d8-b0e3-ea11-a2ec-00155d641201 | ||
|Thema=Id-b94a4693-8d07-ea11-a2e2-00155d641201 | |Thema=Id-b94a4693-8d07-ea11-a2e2-00155d641201 | ||
|Toelichting (nl)=<p>Bij eigengewicht is asfalt(beton), schampkanten etc. inbegrepen</p><p>Argumenten om een blijvende zeeg toe te passen, zijn:</p><ul> <li>Esthetica: een rechte onderkant oogt alsof deze doorhangt (met een niet rechte onderbelijning heeft het toepassen van een optische zeeg geen nut).</li> <li>Vervormingen door de verkeersbelastingen: deze vervormingen kunnen aanzienlijk zijn en daarom het profiel van vrije ruimte negatief beïnvloeden.</li> <li>Verschil tussen theorie en praktijk: de werkelijke optredende vervormingen kunnen afwijken van de theoretisch berekende vervormingen.</li></ul> | |Toelichting (nl)=<p>Bij eigengewicht is asfalt(beton), schampkanten etc. inbegrepen.</p><p>Argumenten om een blijvende zeeg toe te passen, zijn:</p><ul> <li>Esthetica: een rechte onderkant oogt alsof deze doorhangt (met een niet rechte onderbelijning heeft het toepassen van een optische zeeg geen nut).</li> <li>Vervormingen door de verkeersbelastingen: deze vervormingen kunnen aanzienlijk zijn en daarom het profiel van vrije ruimte negatief beïnvloeden.</li> <li>Verschil tussen theorie en praktijk: de werkelijke optredende vervormingen kunnen afwijken van de theoretisch berekende vervormingen.</li></ul> | ||
|Eis aan Objecttype=Id-90645ae0-04ec-e911-a2e1-00155d641201 | |Eis aan Objecttype=Id-90645ae0-04ec-e911-a2e1-00155d641201 | ||
|Bron=Id-360e07a9-c2e5-e911-a2e0-00155d641201 | |Bron=Id-360e07a9-c2e5-e911-a2e0-00155d641201 | ||
Regel 15: | Regel 15: | ||
|Eiscodering=7.4.1 | |Eiscodering=7.4.1 | ||
|Sortering=440 | |Sortering=440 | ||
|Status=Actueel | |||
}} | }} |
Huidige versie van 17 aug 2021 om 09:59
Eistekst
Verondersteld mag worden dat constructies met geprefabriceerde liggers voldoen aan de bepalingen voor de blijvende zeeg indien een opbuiging resteert van ten minste 1/2000 van de elementlengte bij een belasting van 1,1 maal eigen gewicht plus voorspanning in de eindtoestand (t = ∞ ).
Toelichting
Bij eigengewicht is asfalt(beton), schampkanten etc. inbegrepen.
Argumenten om een blijvende zeeg toe te passen, zijn:
- Esthetica: een rechte onderkant oogt alsof deze doorhangt (met een niet rechte onderbelijning heeft het toepassen van een optische zeeg geen nut).
- Vervormingen door de verkeersbelastingen: deze vervormingen kunnen aanzienlijk zijn en daarom het profiel van vrije ruimte negatief beïnvloeden.
- Verschil tussen theorie en praktijk: de werkelijke optredende vervormingen kunnen afwijken van de theoretisch berekende vervormingen.
Bovenliggende eisen
Links
Paragraaf ROK | NEN-EN 1992-1-1 |
---|---|
Brondocument |
Eurocode 2: Ontwerp en berekening van betonconstructies – Deel 1-1: Algemene regels en regels voor gebouwen |
Objecttype |
Kunstwerk |
Thema |
Beton |
Periode |
Ontwerpfase |
De eigenschap “Voorkeurslabel” (als paginatype) met de invoerwaarde “Verondersteld mag worden dat constructies met geprefabriceerde liggers voldoen aan de bepalingen voor de blijvende zeeg indien een opbuiging resteert van ten minste 1/2000 van de elementlengte bij een belasting van 1,1 maal eigen gewicht plus voorspanning in de eindtoestand (t = ∞ ).” bevat ongeldige tekens of is onvolledig en kan daarom onverwachte resultaten veroorzaken tijdens een opvraag- of annotatieproces.
Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 17 aug 2021 om 09:59.