Id-28f13809-bde5-e911-a2e0-00155d641201: verschil tussen versies

Id-28f13809-bde5-e911-a2e0-00155d641201
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{#element: |Elementtype=Systeemeis |Label (nl)=B.3.1-NEN-EN 1990 |Definitie (nl)=Bruggen van RWS moeten worden ingedeeld in gevolgklasse 3. |Bronlabel=NEN-EN 1990...')
 
Geen bewerkingssamenvatting
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 2: Regel 2:
|Elementtype=Systeemeis
|Elementtype=Systeemeis
|Label (nl)=B.3.1-NEN-EN 1990
|Label (nl)=B.3.1-NEN-EN 1990
|Definitie (nl)=Bruggen van RWS moeten worden ingedeeld in gevolgklasse 3.
|Definitie (nl)=Bruggen van Rijkswaterstaat moeten worden ingedeeld in gevolgklasse 3.
|Bronlabel=NEN-EN 1990
|Bronlabel=NEN-EN 1990
|Lid van=Id-b560a6db-15e5-e911-a2e0-00155d641201
|Lid van=Id-b560a6db-15e5-e911-a2e0-00155d641201
Regel 10: Regel 10:
|Thema=Id-7c918b52-e4d9-e311-9410-00155d5f2f18
|Thema=Id-7c918b52-e4d9-e311-9410-00155d5f2f18
|Aspect=Id-ec96b908-ee29-e511-80bf-000af764f30b
|Aspect=Id-ec96b908-ee29-e511-80bf-000af764f30b
|Toelichting (nl)=De meeste wegen in het beheer van RWS zijn hoofdwegen en de meeste vaarwegen in het beheer van RWS zijn hoofdvaarwegen (zie de Nota Mobiliteit voor een<br />overzicht van de hoofdwegen en hoofdvaarwegen die bedoeld worden). Daarom is CC3 voorgeschreven. Voor bepaalde bruggen die niet in of over hoofdwegen of<br />hoofdvaarwegen liggen is een indeling in CC3 te hoog, omdat de gevolgen voor bezwijken of het slecht functioneren beperkter zijn dan voor CC3 is aangegeven in<br />tabel B1. Voor deze gevallen kan in het contract CC2 zijn voorgeschreven.
|Toelichting (nl)=De meeste wegen in het beheer van Rijkswaterstaat zijn hoofdwegen en de meeste vaarwegen in het beheer van Rijkswaterstaat zijn hoofdvaarwegen (zie de Nationale Omgevingsvisie voor een overzicht van de hoofdwegen en hoofdvaarwegen die bedoeld worden). Daarom is CC3 voorgeschreven. Voor bepaalde bruggen die niet in of over hoofdwegen of hoofdvaarwegen liggen is een indeling in CC3 te hoog, omdat de gevolgen voor bezwijken of het slecht functioneren beperkter zijn dan voor CC3 is aangegeven in tabel B1. Voor deze gevallen kan in het contract CC2 zijn voorgeschreven.
|Eis aan Objecttype=Id-4ad60933-bde5-e911-a2e0-00155d641201
|Eis aan Objecttype=Id-4ad60933-bde5-e911-a2e0-00155d641201
|Bron=Id-1f0b07a9-c2e5-e911-a2e0-00155d641201
|Bron=Id-1f0b07a9-c2e5-e911-a2e0-00155d641201
Regel 17: Regel 17:
|Eiscodering=B.3.1
|Eiscodering=B.3.1
|Sortering=90
|Sortering=90
|Status=Actueel
}}
}}

Huidige versie van 17 aug 2021 om 10:04

B.3.1-NEN-EN 1990
ROK(13 C)



Eistekst

Bruggen van Rijkswaterstaat moeten worden ingedeeld in gevolgklasse 3.

Toelichting

De meeste wegen in het beheer van Rijkswaterstaat zijn hoofdwegen en de meeste vaarwegen in het beheer van Rijkswaterstaat zijn hoofdvaarwegen (zie de Nationale Omgevingsvisie voor een overzicht van de hoofdwegen en hoofdvaarwegen die bedoeld worden). Daarom is CC3 voorgeschreven. Voor bepaalde bruggen die niet in of over hoofdwegen of hoofdvaarwegen liggen is een indeling in CC3 te hoog, omdat de gevolgen voor bezwijken of het slecht functioneren beperkter zijn dan voor CC3 is aangegeven in tabel B1. Voor deze gevallen kan in het contract CC2 zijn voorgeschreven.







Links

Paragraaf ROKNEN-EN 1990
Brondocument
Eurocode: Grondslagen van het constructief ontwerp
Referentiedocumenten  
Nationale bijlage bij NEN-EN 1990
Objecttype
Brug
Aspect
Betrouwbaarheid
Thema
Civiel
Periode
Ontwerpfase


Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 17 aug 2021 om 10:04.