ROK-0007

Id-28f13809-bde5-e911-a2e0-00155d641201 /
Versie door WikiSysop (overleg | bijdragen) op 10 jun 2021 om 11:12 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{#element: |Elementtype=Systeemeis |Label (nl)=B.3.1-NEN-EN 1990 |Definitie (nl)=Bruggen van RWS moeten worden ingedeeld in gevolgklasse 3. |Bronlabel=NEN-EN 1990...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
B.3.1-NEN-EN 1990
ROK(13 C)



Eistekst

Bruggen van RWS moeten worden ingedeeld in gevolgklasse 3.

Toelichting

De meeste wegen in het beheer van RWS zijn hoofdwegen en de meeste vaarwegen in het beheer van RWS zijn hoofdvaarwegen (zie de Nota Mobiliteit voor een
overzicht van de hoofdwegen en hoofdvaarwegen die bedoeld worden). Daarom is CC3 voorgeschreven. Voor bepaalde bruggen die niet in of over hoofdwegen of
hoofdvaarwegen liggen is een indeling in CC3 te hoog, omdat de gevolgen voor bezwijken of het slecht functioneren beperkter zijn dan voor CC3 is aangegeven in
tabel B1. Voor deze gevallen kan in het contract CC2 zijn voorgeschreven.







Links

Paragraaf ROKNEN-EN 1990
Brondocument
Eurocode: Grondslagen van het constructief ontwerp
Referentiedocumenten  
Nationale bijlage bij NEN-EN 1990
Objecttype
Brug
Aspect
Betrouwbaarheid
Thema
Civiel
Periode
Ontwerpfase


Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 10 jun 2021 om 11:12.