Id-01f13809-bde5-e911-a2e0-00155d641201: verschil tussen versies
Id-01f13809-bde5-e911-a2e0-00155d641201 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{#element: |Elementtype=Systeemeis |Label (nl)=A.2.4.2 (3)-NEN-EN 1990 |Definitie (nl)=Toetsing aan het profiel van vrije ruimte van de onderdoorgaande rijbaan of...') |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 2: | Regel 2: | ||
|Elementtype=Systeemeis | |Elementtype=Systeemeis | ||
|Label (nl)=A.2.4.2 (3)-NEN-EN 1990 | |Label (nl)=A.2.4.2 (3)-NEN-EN 1990 | ||
|Definitie (nl)=Toetsing aan het profiel van vrije ruimte van de onderdoorgaande rijbaan of vaarweg moet worden uitgevoerd uitgaande van de frequente waarde van de verkeersbelasting. Windbelasting en thermische belastingen hoeven voor die toets niet te worden beschouwd. Eventuele tijdsafhankelijke vervormingen (beton) moeten in rekening worden gebracht.<br /><br />Bij betonnen bruggen voor wegverkeer moet in verband met het voorkomen van trillingshinder de elastische doorbuiging ten gevolg van de frequente waarde van de verkeersbelasting voldoen aan:<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:9.0pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:" verdana="">U<sub>el</sub></span></span></span></span></span></span> | |Definitie (nl)=Toetsing aan het profiel van vrije ruimte van de onderdoorgaande rijbaan of vaarweg moet worden uitgevoerd uitgaande van de frequente waarde van de verkeersbelasting. Windbelasting en thermische belastingen hoeven voor die toets niet te worden beschouwd. Eventuele tijdsafhankelijke vervormingen (beton) moeten in rekening worden gebracht.<br /><br />Bij betonnen bruggen voor wegverkeer moet in verband met het voorkomen van trillingshinder de elastische doorbuiging ten gevolg van de frequente waarde van de verkeersbelasting voldoen aan:<p style="margin-bottom:11px"><span style="font-size:11pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:9.0pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:" verdana="">U<sub>el</sub></span></span></span></span></span></span> ≤ L / 1000 voor L ≤ 3 m<br /><span style="font-size:11pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:Calibri,sans-serif"><span style="font-size:9.0pt"><span style="line-height:107%"><span style="font-family:" verdana="">U<sub>el</sub></span></span></span></span></span></span> ≤ L / 300 voor L > 10 m</p>Voor een overspanning van 3 m < L ≤ 10 m moet rechtlijnig worden geïnterpoleerd tussen beide eisen. | ||
|Toelichting (nl)=<p>Voor trillingseisen bij voetgangersbruggen geldt NEN-EN 1990, A.2.4.3.</p> | |||
|Bron=Id-1f0b07a9-c2e5-e911-a2e0-00155d641201 | |||
|Id=SYS-0006 | |||
|Biebid=ROK-0006 | |||
|Bronlabel=NEN-EN 1990 | |Bronlabel=NEN-EN 1990 | ||
|Sortering=70 | |||
|Aspect=Id-71f5266f-33dc-e311-9410-00155d5f2f18 | |||
|Breder=Id-Systeemeis | |||
|Eis aan Objecttype=Id-4ad60933-bde5-e911-a2e0-00155d641201 | |||
|Lid van=Id-b560a6db-15e5-e911-a2e0-00155d641201 | |Lid van=Id-b560a6db-15e5-e911-a2e0-00155d641201 | ||
|Periode=Id-e1b209d8-b0e3-ea11-a2ec-00155d641201 | |Periode=Id-e1b209d8-b0e3-ea11-a2ec-00155d641201 | ||
|Referentie=Id-500b07a9-c2e5-e911-a2e0-00155d641201 | |Referentie=Id-500b07a9-c2e5-e911-a2e0-00155d641201 | ||
|Thema=Id-7c918b52-e4d9-e311-9410-00155d5f2f18 | |Thema=Id-7c918b52-e4d9-e311-9410-00155d5f2f18 | ||
|Toelichting=Id-0bdb5a97-1270-ea11-a2e7-00155d641201 | |Toelichting=Id-0bdb5a97-1270-ea11-a2e7-00155d641201 | ||
|Eiscodering=A.2.4.2 (3) | |Eiscodering=A.2.4.2 (3) | ||
}} | }} |
Versie van 18 jun 2021 09:28
Eistekst
Toetsing aan het profiel van vrije ruimte van de onderdoorgaande rijbaan of vaarweg moet worden uitgevoerd uitgaande van de frequente waarde van de verkeersbelasting. Windbelasting en thermische belastingen hoeven voor die toets niet te worden beschouwd. Eventuele tijdsafhankelijke vervormingen (beton) moeten in rekening worden gebracht.
Bij betonnen bruggen voor wegverkeer moet in verband met het voorkomen van trillingshinder de elastische doorbuiging ten gevolg van de frequente waarde van de verkeersbelasting voldoen aan:
Uel ≤ L / 1000 voor L ≤ 3 m
Uel ≤ L / 300 voor L > 10 m
Voor een overspanning van 3 m < L ≤ 10 m moet rechtlijnig worden geïnterpoleerd tussen beide eisen.
Toelichting
Voor trillingseisen bij voetgangersbruggen geldt NEN-EN 1990, A.2.4.3.
Afbeeldingen
Extra informatie
Links
Paragraaf ROK | NEN-EN 1990 |
---|---|
Brondocument |
Eurocode: Grondslagen van het constructief ontwerp |
Referentiedocumenten |
Nationale bijlage bij NEN-EN 1990 |
Objecttype |
Brug |
Aspect |
Beschikbaarheid |
Thema |
Civiel |
Periode |
Ontwerpfase |
De eigenschap “Voorkeurslabel” (als paginatype) met de invoerwaarde “Toetsing aan het profiel van vrije ruimte van de onderdoorgaande rijbaan of vaarweg moet worden uitgevoerd uitgaande van de frequente waarde van de verkeersbelasting. Windbelasting en thermische belastingen hoeven voor die toets niet te worden beschouwd. Eventuele tijdsafhankelijke vervormingen (beton) moeten in rekening worden gebracht.Bij betonnen bruggen voor wegverkeer moet in verband met het voorkomen van trillingshinder de elastische doorbuiging ten gevolg van de frequente waarde van de verkeersbelasting voldoen aan:Uel ≤ L / 1000 voor L ≤ 3 mUel ≤ L / 300 voor L > 10 mVoor een overspanning van 3 m < L ≤ 10 m moet rechtlijnig worden geïnterpoleerd tussen beide eisen.” bevat ongeldige tekens of is onvolledig en kan daarom onverwachte resultaten veroorzaken tijdens een opvraag- of annotatieproces.
Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 18 jun 2021 om 09:28.