Id-78df6b43-3aa2-4e84-a3b1-9138ab05f7e3: verschil tussen versies
Id-78df6b43-3aa2-4e84-a3b1-9138ab05f7e3 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{#element: |Elementtype=Systeemeis |Label (nl)=4.3.1 (1)-NEN-EN 1991-1-7 |Definitie (nl)=<p>Bijlage C (dynamische berekening voor stootbelastingen) mag niet worden...') |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 2: | Regel 2: | ||
|Elementtype=Systeemeis | |Elementtype=Systeemeis | ||
|Label (nl)=4.3.1 (1)-NEN-EN 1991-1-7 | |Label (nl)=4.3.1 (1)-NEN-EN 1991-1-7 | ||
|Definitie (nl)=<p>Bijlage C (dynamische berekening voor stootbelastingen) mag niet worden gebruikt voor de bepaling van de equivalente statische kracht.</p><p>Binnen het toepassingsgebied van deze richtlijn moet voor constructies over of grenzend aan wegen in tabel NB.1 - 4.1 uit worden gegaan van verkeerscategorie | |Definitie (nl)=<p>Bijlage C (dynamische berekening voor stootbelastingen) mag niet worden gebruikt voor de bepaling van de equivalente statische kracht.</p><p>Binnen het toepassingsgebied van deze richtlijn moet voor constructies over of grenzend aan wegen in tabel NB.1 - 4.1 uit worden gegaan van verkeerscategorie “Autosnelwegen, provinciale wegen en hoofdwegen”.</p><p>In tabel NB.1 - 4.1 moet “x” gedefinieerd worden als: x = richting // wegas, onafhankelijk van de rijrichting.</p><p>Afschermende constructies voor wegen die voldoen aan NEN-EN 1317 worden niet beschouwd als een beperkende maatregel om een stootbelasting door wegverkeer tegen de onderbouw te reduceren of te voorkomen.</p> | ||
|Bronlabel=NEN-EN 1991-1-7 | |Bronlabel=NEN-EN 1991-1-7 | ||
|Lid van=Id-86bbabd5-15e5-e911-a2e0-00155d641201 | |Lid van=Id-86bbabd5-15e5-e911-a2e0-00155d641201 |
Versie van 29 jun 2021 13:48
Eistekst
Bijlage C (dynamische berekening voor stootbelastingen) mag niet worden gebruikt voor de bepaling van de equivalente statische kracht.
Binnen het toepassingsgebied van deze richtlijn moet voor constructies over of grenzend aan wegen in tabel NB.1 - 4.1 uit worden gegaan van verkeerscategorie “Autosnelwegen, provinciale wegen en hoofdwegen”.
In tabel NB.1 - 4.1 moet “x” gedefinieerd worden als: x = richting // wegas, onafhankelijk van de rijrichting.
Afschermende constructies voor wegen die voldoen aan NEN-EN 1317 worden niet beschouwd als een beperkende maatregel om een stootbelasting door wegverkeer tegen de onderbouw te reduceren of te voorkomen.
Toelichting
Links
Paragraaf ROK | NEN-EN 1991-1-7 |
---|---|
Brondocument |
Eurocode 1: Belastingen op constructies – Deel 1-7: Algemene belastingen – Buitengewone belastingen: stootbelastingen en ontploffingen |
Referentiedocumenten |
Nationale bijlage bij NEN-EN 1993-1-7, Afschermende constructies voor wegen - Deel 1: Terminologie en algemene criteria voor beproevingsmethoden |
Objecttype |
Kunstwerk |
Thema |
Civiel |
Periode |
Ontwerpfase |
De eigenschap “Voorkeurslabel” (als paginatype) met de invoerwaarde “Bijlage C (dynamische berekening voor stootbelastingen) mag niet worden gebruikt voor de bepaling van de equivalente statische kracht.Binnen het toepassingsgebied van deze richtlijn moet voor constructies over of grenzend aan wegen in tabel NB.1 - 4.1 uit worden gegaan van verkeerscategorie “Autosnelwegen, provinciale wegen en hoofdwegen”.In tabel NB.1 - 4.1 moet “x” gedefinieerd worden als: x = richting // wegas, onafhankelijk van de rijrichting.Afschermende constructies voor wegen die voldoen aan NEN-EN 1317 worden niet beschouwd als een beperkende maatregel om een stootbelasting door wegverkeer tegen de onderbouw te reduceren of te voorkomen.” bevat ongeldige tekens of is onvolledig en kan daarom onverwachte resultaten veroorzaken tijdens een opvraag- of annotatieproces.
Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 29 jun 2021 om 13:48.