klant

DEF-1945
Rdf.jpg

Eigenschappen


DefinitieDe persoon of groep die opdracht voor het werk heeft gegeven en die baat heeft bij de eindresultaten. (bron: PRINCE2 - Glossary of Terms English - Dutch), een afnemer van producten en services. Subtype van Archimate Business Role. (bron: Stijlgids Novius Architectuur Raamwerk), persoon of organisatie (3.2.1) die een product (3.7.6) of een dienst (3.7.7) ontvangt of zou kunnen ontvangen dat of die bedoeld is voor of gevraagd is door die persoon of organisatie (vrij naar bron-definitie) (bron: Handreiking Kwaliteitsmanagement), Belanghebbende bij de ontwikkeling van een systeem. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen betalende en niet-betalende klanten. (bron: Leidraad voor Systems Engineering (SE) in de GWW sector), organisatie of deel van een organisatie die een dienst of diensten ontvangt (bron: Information technology - Service management - Part 1: Service management system requirements), persoon of organisatie (3.2.1) die een product (3.7.6) of een dienst (3.7.7) ontvangt of zou kunnen ontvangen dat of die bedoeld is voor of gevraagd is door die persoon of organisatie (vrij naar bron-definitie) (bron: Kwaliteitsmanagementsystemen - Grondbeginselen en verklarende woordenlijst), persoon of instantie die pleegt te kopen of geregeld koopt. (bron: Aquo Thesaurus, code: Id-699d6e55-baaf-407d-b23d-47cdf2d18e61), afnemer van diensten en producten (bron: Bedrijfsarchitectuur op basis van Novius Architectuur Methode, code: 5.1.1)
Definitie ABDLaltDef: De persoon of groep die opdracht voor het werk heeft gegeven en die baat heeft bij de eindresultaten. (bron: PRINCE2 - Glossary of Terms English - Dutch), altDef: een afnemer van producten en services. Subtype van Archimate Business Role. (bron: Stijlgids Novius Architectuur Raamwerk), altDef: persoon of organisatie (3.2.1) die een product (3.7.6) of een dienst (3.7.7) ontvangt of zou kunnen ontvangen dat of die bedoeld is voor of gevraagd is door die persoon of organisatie (vrij naar bron-definitie) (bron: Handreiking Kwaliteitsmanagement), altDef: Belanghebbende bij de ontwikkeling van een systeem. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen betalende en niet-betalende klanten. (bron: Leidraad voor Systems Engineering (SE) in de GWW sector), altDef: organisatie of deel van een organisatie die een dienst of diensten ontvangt (bron: Information technology - Service management - Part 1: Service management system requirements), prefDef: persoon of organisatie (3.2.1) die een product (3.7.6) of een dienst (3.7.7) ontvangt of zou kunnen ontvangen dat of die bedoeld is voor of gevraagd is door die persoon of organisatie (vrij naar bron-definitie) (bron: Kwaliteitsmanagementsystemen - Grondbeginselen en verklarende woordenlijst), altDef: persoon of instantie die pleegt te kopen of geregeld koopt. (bron: Aquo Thesaurus, code: Id-699d6e55-baaf-407d-b23d-47cdf2d18e61), altDef: afnemer van diensten en producten (bron: Bedrijfsarchitectuur op basis van Novius Architectuur Methode, code: 5.1.1)
Voorkeursdefinitie persoon of organisatie (3.2.1) die een product (3.7.6) of een dienst (3.7.7) ontvangt of zou kunnen ontvangen dat of die bedoeld is voor of gevraagd is door die persoon of organisatie (vrij naar bron-definitie) (bron: Kwaliteitsmanagementsystemen - Grondbeginselen en verklarende woordenlijst)
Alternatieve definitie(s)
Thesaurus
Term (en)customer
Is een instantie van Geen waarde
Begindatum25 januari 2008
Einddatum1 januari 2100
Collectie

Relaties

Gebruikt
Zie ook
Synoniem
Breder


Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 15 dec 2022 om 23:24.