ROK-0041

Id-8d32310f-bde5-e911-a2e0-00155d641201 /
Versie door WikiSysop (overleg | bijdragen) op 10 jun 2021 om 11:28 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{#element: |Elementtype=Systeemeis |Label (nl)=4.6-NEN-EN 1991-1-7 |Definitie (nl)=In aanvulling op de voorgeschreven scheepsstoten, moeten de volgende buitengewon...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
4.6-NEN-EN 1991-1-7
ROK(13 C)



Eistekst

In aanvulling op de voorgeschreven scheepsstoten, moeten de volgende buitengewone belastingen door scheepvaartverkeer in rekening worden gebracht:

  1. Vallende ankers;
  2. Slepende ankers;
  3. Gezonken schip.

Vallende spudpalen moeten worden beschouwd als vallende ankers met het gewicht van de spudpaal.
Gezonken (zee)containers moeten worden beschouwd als gezonken schip.

Zie onderliggende eisen.

Toelichting

Onderliggende eisen



Links

Paragraaf ROKNEN-EN 1991-1-7
Brondocument
Eurocode 1: Belastingen op constructies – Deel 1-7: Algemene belastingen – Buitengewone belastingen: stootbelastingen en ontploffingen
Referentiedocumenten  
Nationale bijlage bij NEN-EN 1991-1-7
,
Development in anchor technology and anchor penetration in seabed
,
Rapport VAL 99-18 “Onderzoek vallend scheepsanker op tunneldak”, definitief, versie 1
Objecttype
Nat kunstwerk
,
Tunnel
Thema
Civiel
Periode
Ontwerpfase


De eigenschap “Voorkeurslabel” (als paginatype) met de invoerwaarde “In aanvulling op de voorgeschreven scheepsstoten, moeten de volgende buitengewone belastingen door scheepvaartverkeer in rekening worden gebracht: Vallende ankers; Slepende ankers; Gezonken schip.Vallende spudpalen moeten worden beschouwd als vallende ankers met het gewicht van de spudpaal.Gezonken (zee)containers moeten worden beschouwd als gezonken schip.Zie onderliggende eisen.” bevat ongeldige tekens of is onvolledig en kan daarom onverwachte resultaten veroorzaken tijdens een opvraag- of annotatieproces.


Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 10 jun 2021 om 11:28.